17 מאי 2015

ריקודים סלוניים לגיל הרך ולילדים.



אם יש לכם ילדים קטנים בבית, אתם בוודאי תוהים מה היא הדרך הטובה ביותר לתעל את אנרגית חסרת הגבולות שלהם ולהימנע מהשמנת יתר.


ענפי ספורט קבוצתיים כגון: כדורגל או כדורסל הם ענפי ספורט מצוינים להכניס את ילדכם לכושר, אך הם אינם מתאימים לגיל הרך או לחלק מהילדים הצעירים.
ריקודים סלוניים הינם אלטרנטיבה מצוינת להכניס את ילדכם הקטנים לכושר. חלק מבתי הספר לריקודים סלוניים בארץ מציעים קבוצות לגיל הרך, השתתפות בקבוצות אלו יכולה להועיל לילדכם מבחינה בריאותית, חברתית וחינוכית.

בריאות גופנית:

ריקודים סלוניים הינם פעילות גופנית מצוינת, הורים לילדים שלוקחים חלק בשיעורי ריקוד באופן קבוע צריכים לצפות לשיפור משמעותי בבריאות הכללית של ילדיהם.
הריקודים הסלוניים תורמים לגמישות ילדכם, טווח תנועת שרירים, כוח וסיבולת פיזית. תנועות חוזרות ונשנות אשר מעורבות בריקודים יכולות לשפר את טונוס השרירים, יציבה לקויה ולשפר בריאות לב וכלי דם כוללת. ריקוד הוא צורה של פעילות גופנית אירובית, לילדים שסובלים מעודף משקל, ריקודים סלוניים יכולים לעזור בהורדה במשקל ולשפר את הרגלי האכילה שלהם.

יתרונות חברתיים:

בנוסף לכך שהריקודים הסלוניים הינם פעילות גופנית, הריקודים הינם גם פעילות חברתית מאוד טובה. שיעורי ריקוד יכולים לעזור לילדכם לשפר את המיומנויות החברתיות שלהם, ללמוד איך לעבוד כחלק מצוות, לפתח תחושה של אמון ושיתוף פעולה ולהכיר חברים חדשים. אם ילדיכם ביישנים, רישום לחוג ריקודים סלוניים יכולה לעודד אותם ליצור קשרים עם ילדים אחרים באותם טווחי גיל ולעזור להפחית את חרדתם מאנשים או מקומות חדשים. ריקוד גם יכול לעזור בהתמודדות עם פחד קהל.

יתרונות חינוכיים:

בכדי להיות רקדנים טובים ומיומנים יש צורך בעבודה קשה, הרבה תרגול, משמעת ומיקוד, כישורים שיכולים להיות שימושים לעתידם של ילדכם בתחומים אחרים בחייהם. שיעורי ריקוד יכולים גם לעזור לעורר יצירתיות בילדים צעירים ולסייע להם לפתח הערכה לאומנויות. תלמידים המשתתפים באופן קבוע בשיעורי ריקוד והינם ספורטאים פעילים בדרך כלל נוטים להצליח יותר בלימודים מאשר עמיתיהם לכיתה הלא משתתפים בריקודים סלוניים.

שיפור הערכה עצמית:

כאשר הילדים מסתגלים לתנועות והתנוחות הנדרשות בריקודים הסלוניים, הם מתחילים להיות יותר מודעים לגוף שלהם ומרגישים איתו יותר בנוח. כאשר הם מרגישים יותר נוח עם הגוף שלהם, חל שיפור ניכר בביטחונם האישי והערכה עצמית שלהם עולה ומשתפרת. שיעורי ריקוד יכולים לעודד ילדים לטפח גישה חיובית יותר כלפי עצמם, דבר שיכול להיות מועיל במיוחד כאשר שמתמודדים עם בעיות רגשיות.