20 מאי 2015

כיצד לשמור על יציבה נכונה בריקודים הסלוניים


בריקודים הסלוניים נוח יעיל וחשוב לשמור על יציבה נכונה. היציבה תושג באמצעות יישור נכון של חלקיי הגוף השונים במיקום יחסי ונכון אחד עם השני. חלקי הגוף השונים כוללים את הראש, החזה, פלג גוף עליון, אגן, רגליים וכפות רגליים, כאשר הם מונחים ישירות על גבי זה באופן טבעי וזקוף.


ראש

הראש בריקודים הסלוניים צריך להיות מוחזק זקוף עם הסנטר מקביל לרצפה. הצוואר צריך להיות מתוח כלפי מעלה, אבל להיזהר שלא להאריך צד אחד של הצוואר על חשבון הצד השני, כל הצדדים של הצוואר צריכים למתוחים כלפי מעלה. שימו לב במיוחד לחלק האחורי של הצוואר, אשר לעתים קרובות מתקצר כאשר הסנטר מוחזק גבוה מדי. היזהרו שלא לדחוף את הראש קדימה מהצוואר. חוליות הצוואר צריכות להמשיך כלפי מעלה כשלוחה של עמוד השדרה.

חזה

החזה והאגן בריקודים הסלוניים חייבים תמיד להיות ביישור אנכי. בית החזה צריך להיות מורם מעל האגן, באופן שמאריך את עמוד השדרה. כל הרמת חזה תמיד צריכה להיות מושלמת, ובאופן שיאפשר נשימה רגילה ונוחה, אסור לאפשר לחזה להיות מלפני הגוף או מאחוריו.

אגן

המיקום של האגן בריקודים הסלוניים חייב לאפשר עקומה טבעית של עמוד השדרה. האגן צריך להיות מוחזק במרכז הגוף, לא קדימה מידי, ולא בולט לאחור.

רגליים

כאשר הרגליים ישרות, הברכיים ימוקמו ישירות בין האגן והרגליים. כאשר הברכיים יתכופפו קדימה היישור של האגן והרגליים צריכים להישאר קבועים, כך שהגוף יכול להישאר זקוף. תמיד תנסו להרגיש שאתם מאריכים את הגוף שלכם כאשר אתם מכופפים את הברכיים, כך שהגוף שלכם יישאר ישר ומתוח.

כפות רגליים

מאוד חשוב בריקודים סלוניים תמיד להיות מודעים למיקום משקל הגוף על כפות הרגליים. במצב נורמלי משקל הגוף צריך להישאר מעט קדימה של אמצע כפות הרגליים, בין העקב וכרית כף הרגל. בתנועה חלוקת משקל זו משתנה, והיא מבוססת על המכניקה של התנועה הספציפית שאתם מבצעים. חלקי כף הרגל נעים בין החלק האחורי של העקב לחזית הבוהן. חלוקת משקל זו לא אמורה להשפיע על היישור של חלקיי הגוף השונים.